Sprzedając towary lub usługi przez Internet musimy posiadać regulamin sklepu internetowego. Jest on fundamentalny. Jego znaczenie jest tak istotne, gdyż zastępuje on niejako typową umowę pomiędzy stronami.
Sprzedawca musi mieć na uwadze, że każde zamówienie złożone w sklepie internetowym to nic innego jak umowa. Sprzedający zlecający stworzenie regulaminu dla swojego sklepu zawsze stawia jeden zasadniczy warunek – regulamin sklepu internetowego ma być dla niego korzystny. Na uwadze mieć jednak należy, że może być on korzystny dla sprzedającego, ale jednocześnie musi być wolny od klauzul niedozwolonych. Za klauzule niedozwolone w regulaminie grożą kary. Dlatego też przygotowanie regulaminu najlepiej jest powierzyć doświadczonemu prawnikowi lub kancelarii prawnej.
Regulamin musi także zawierać w sobie informacje, do przedstawienia których kupującym zobowiązany jest sprzedawca. Są to tzw. obowiązki informacyjne nałożone ustawą o prawach konsumenta, ale również przepisami o ochronie danych osobowych.
Co więc powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?
Regulamin sklepu internetowego określa w szczególności:
- zasady korzystania ze sklepu,
- zasady świadczenia nieodpłatnych usług elektronicznych w sklepie,
- zasada składania zamówień na produkty dostępne w sklepie,
- zasady dostarczania zamówionych produktów klientowi,
- zasady uiszczania przez klienta opłaty za zamówione produkty,
- zasady dostawy zamówienia,
- uprawnienia klienta do odstąpienia od umowy,
- zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
Oczywiście powinien zawierać także postanowienia wprowadzające i ogólne oraz końcowe.
W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z kancelarią.