Dobra a jednocześnie zła wiadomość jest taka, że każdy sprzedawca musi się stosować się do przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. W tym także, a przede wszystkim do RODO. Tak samo było przed 25 maja 2018 r. (w oparciu o obowiązujące od 1997 r. przepisy ustawy o ochronie danych osobowych, jednak tematyka ta była traktowana z daleko idącym pobłażaniem.
Mówiąc w skrócie, w sklepie internetowym sprzedawca w celu realizacji umowy musi posiadać informacje (dane osobowe klienta) niezbędne do wystawienia rachunku, przesłania towaru. Już to powoduje, że RODO dotyczy każdego sprzedawcy internetowego.
Dlatego niezbędne będzie dostosowanie dotychczasowego regulaminu i polityki prywatności (jeżeli zapisy dot. danych osobowych znajdowały się w tym dokumencie) do RODO. Jeżeli sklep dopiero rozpoczyna swoją działalność – konieczne jest stworzenie tych dokumentów od nowa.
Wdrożenie RODO w sklepie internetowym należy przeprowadzić dwutorowo.
Pierwszy etap dotyczy dostosowanie samego sklepu – strony internetowej, czyli tego co widzi klient do nowych przepisów, a drugi etap przebiega wewnątrz firmy. Chodzi tu o sprawy wewnętrzne sklepu internetowego, czyli dotyczy tego co jest niewidoczne dla klientów sklepu internetowego, a ważne dla prowadzącego działalność.
Oba te aspekty wzajemnie się przenikają, muszą być ze sobą spójne i przede wszystkim dostosowane do specyfiki prowadzonej działalność.
Macie Państwo dodatkowe pytania? Zapraszamy do kontaktu.